روزنامه نگار روس: عملكرد غرب در سوریه نشانه كذب بودن ادعای آنها در مبارزه با تروریسم است
نوشته شده توسط : hgu33

پروخانوف روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آمریكا و متحدان غربی اش به هیچ وجه خواهان بهبودی وضع سوریه و حل مسایل آن نیستند و بطور پنهانی به گروه های تروریستی این كشور انواع سلاح های پیشرفته ارسال و آنها را تامین مالی می كنند.

سردبیر نشریه روس اظهار داشت: آمریكا و متحدانش مانع اجرای طرح عنان می شوند و تلاش های آنها در راستای به شكست كشاندن این طرح حیاتی برای حل مسایل سوریه است.

وی اضافه كرد: آمریكا در راستای اهداف ژئوپلیتیكی خود قصد دارد سوریه را تحت كنترل در آورده و سپس شرایط برای تجزیه آن را فراهم كند تا این كشور دیگر نتواند مانع اجرای اهداف و سیاست های واشنگتن در منطقه سوق الجیشی خاورمیانه و در مجاورت مرزهای اسراییل شود.

كارشناس خبری روس از دیگر اهداف آمریكا درباره دامن زدن به خشونت های جاری در سوریه را سر كار آوردن رژیم طرفدار غرب در این كشور دانست تا روابط حسنه با اسراییل داشته باشد و ارتفاعات جولان را هم كه در اشغال اسراییل قرار دارد، به فراموشی سپارد.

وی گفت: آمریكا و متحدانش با این اهداف و نیات شوم امروز در نشست بین المللی ژنو در باره سوریه شركت كرده اند و برای اینكه در این كنفرانس شاهد مخالفت حداقلی علیه اهداف مداخله جویانه و سلطه گرانه خود درباره سوریه باشند، از حضور ایران در این نشست جلوگیری كردند.

پروخانوف خاطرنشان كرد: روسیه و چین نیز اگر عضو دایم شورای امنیت سازمان ملل نبودند، مجوز شركت در نشست ژنو را دریافت نمی كردند.

سردبیر هفته نامه روسی گفت: متاسفانه عملكرد آمریكا در سوریه همانند رفتار بسیار مزورانه این قدرت در عراق و افغانستان نفرت آور می باشد و ادعای واشنگتن در مبارزه با تروریسم را به چالش می كشد.

وی افزود: آمریكا از یك طرف ادعا می كند با سازمان تروریستی القاعده مبارزه می كند و از سوی دیگر از اعمال تروریستی این سازمان دست پرورده سیا در كشتار مردم سوریه حمایت و پشتیبانی می كند.

پروخانوف ادامه داد: اینها همه نشانگر این واقعیت است كه آمریكا تروریست ها را به خودی و غیرخودی تقسیم می كند و از سیاست معیارهای دوگانه در برخورد با مقوله تروریسم دنباله روی می كند.

وی با بیان اینكه اقدامات آمریكا و غرب در منطقه خاورمیانه علیه روسیه و منافع راهبردی این كشور می باشد، اظهار داشت: سران روسیه باید مراقب باشند در دام آمریكا نیفتند، زیرا كه واشنگتن می خواهد مسكو را از محدوده خاورمیانه خارج كند و در حال حاضر در این راستا حركت می كند.

پروخانوف در این مصاحبه همچنین بر اهمیت روابط ایران و روسیه به عنوان دو كشور همسایه تاكید كرد و اظهار داشت: دو طرف باید بصورت متقابل و یكسان برای گسترش همكاری های دوجانبه تلاش كنند.

وی خاطرنشان كرد: دو كشور ایران و روسیه با چالش های مشتركی مواجه هستند كه تلاش غرب برای اجرای سناریوی لیبی در سوریه از جمله آنهاست و به همین دلیل نیز تهران و مسكو باید تمامی تلاش خود را برای جلوگیری از تحقق چنین نقشه شومی به كار گیرند.

وی با اشاره به تاكیدهای مكرر مقام های روس مبنی بر ضرورت شركت ایران در نشست ژنو درباره سوریه افزود: غربی ها برای جلوگیری از افشاگری ایران درباره نیات سوء شان بر چین و روسیه فشار آوردند تا این رویداد مهم بین المللی بدون حضور ایران برگزار شود.

اروپام/2242**518





:: برچسب‌ها: پرنده , دریا ,
:: بازدید از این مطلب : 207
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 10 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: